Правові потреби

   

Карта робочих місць адвокатів  

   

Корисні посилання  

Офіційне інтернет-представництво Президента України
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України
Міністерство юстиції України
koord c
   

На сайті один гість та відсутні користувачі

   
Помилка
  • JUser::_load: неможливо завантажити користувача з id: 50

Оцінювання системи БВПД в Україні у світлі стандартів і передового досвіду Ради Європи. 5 найважливіших висновків та рекомендацій

Деталі

Logo1. Підкреслено переваги системи призначення адвокатів, запровадженої Законом України «Про безоплатну правову допомогу», що істотно підвищила незалежність адвокатів, які надають БВПД, розірвавши небезпечні зв’язки між поліцією, органами досудового розслідування, судами з одного боку та адвокатами з іншого боку. Зроблено висновок про те, що українське законодавство відповідає стандартам Європейської конвенції з прав людини щодо вибору адвоката. Рекомендовано, щоб органи сфери кримінальної юстиції вживали узгоджених зусиль аби забезпечити надання БВПД будь-якому підозрюваному чи обвинуваченому з моменту затримання до першого допиту, як і передбачає українське законодавство і практика ЄСПЛ.

2. Не встановлено ознак втручання з боку держави в надання чи відмову в наданні БВПД. Наголошено на важливості того, щоб зовнішні сили (як з боку Уряду, Мін’юсту, поліції, прокуратури або НААУ) не могли втручатись у розподіл центрами з надання БВПД доручень для надання правової допомоги серед адвокатів. Зазначено при цьому, що рівномірний розподіл справ між адвокатами не повинен бути самоціллю, оскільки система БВПД повинна насамперед керуватися інтересами її одержувачів, а не забезпеченням рівномірності навантаження на адвокатів.

3. Наголошено, що ефективний моніторинг якості роботи адвокатів, які надають БВПД, вимагає фахової оцінки матеріалів адвокатського досьє на додачу до наявних способів моніторингу якості, таких як спостереження в суді та інтерв'ю з клієнтами, що проводяться менеджерами з якості центрів з надання БВПД.  Не вбачається жодних вимог українського законодавства або професійної етики, які забороняли б іншим незалежним адвокатам переглядати матеріали адвокатських досьє за закритими справами, якщо клієнт надав письмову згоду на їх огляд, за умови дотримання конфіденційності, з метою забезпечення якості. Не існує обмежень для того, щоб такими незалежними адвокатами були менеджери з якості.

4. Встановлено, що Координаційний центр з надання правової допомоги та його директор мають прийнятний рівень незалежності та відповідальності щодо своїх ресурсів та штату по відношенню до виконавчої влади й парламенту. Разом з тим рекомендовано, щоб поточне управління системою БВПД більшою мірою було офіційно закріплене за Координаційним центром, а роль Мін'юсту у поточному управлінні системою БВПД була зменшена. Також рекомендовано, щоб Координаційний центр мав консультативну чи наглядову раду, склад якої має затверджувати Міністерство юстиції. Не підтримано моделі ради, більшість у якій становили б адвокати, через наявність конфлікту інтересів у ради, що контролюється адвокатами і одночасно несе відповідальність за виплату великих сум державних коштів адвокатам.

5. Рекомендовано заохотити НААУ до співпраці з Координаційним центром з надання правової допомоги щодо виконання Меморандуму про співпрацю та, зокрема забезпечити, щоб заходи з підвищення кваліфікації адвокатів системи БВПД отримали акредитацію адвокатури, як це було у 2013 році.

   

Повідомити про корупцію

   

Проект Мінюсту 'Я маю право!'

   

Чесна платіжка

   

Дайджест БВПД

   

Інформаційний дайджест  

Дайджест БВПД

   
   
   

Графік виїзних прийомів МЦ  

Графік виїзних прийомів

   

   

Всеукраїнська карта правових потреб, інституцій та партнерів системи безоплатної правової допомоги  

   

Адвокатам  

Адвокатам

   
© 2014 Житомирський обласний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | [email protected] legalaid.gov.ua